لباس پوشیدن لاغر ها کمی متفاوته. شما هم مثل خیلی های دیگه لاغرید؟ همش تو اینستاگرام چنتا مدل می بینی که خیلی هیکلی و خوش پوشن و با خودت فکر می کنی که من هیچ‌وقت خوش پوش نمی شم. ولی نگران نباش اگه یه سر پست مدل ریشو اینستاگرام رو ببینی متوجه می شی که چنتا از مدل هایی که معرفی کردیم هم لاغر هستن. و لاغر بودن مانع حتی مدل شدنشون نشده.

منظور از لاغر که ما میگیم چیه

لاغر که ما راجع بهش صحبت می کنیم نسبت قد به وزن که با فرمول خاصی به نام BMI اندازه گیری می شه. حالا کسانی که BMI زیر 17.5 دارن، لاغر محسوب میشن و باید به این پست بیشتر دقت کنن. حالا لاغر کیه؟ لاغر برای این پست فقط بدونید که منظورمون باریک بودن هیکله.

چه نکاتی رو تو لباس پوشیدن لاغر ها باید مد نظر قرار داد

همه ما تو خرید لباس ها، معمولا این اشتباه مردان لباس پوشیدن رو می کردیم، یا می کنیم، یا خواهیم کرد. پس تو این بخش چند نکته رو بیان می کنیم که اکثرا دلایلی دارن. ولی ما از گفتن دلایل به خاطر بالا رفتن حجم اضافی این متن از گفتنش دوری می کنیم. چی نپوشم مردان؟

1. از پوشیدن لباسی که نحیف نشونت میده دوری کن

در خرید و پوشیدن لباس، لاغرا برای این که بزرگ‌تر دیده شن، لباس های اور‌سایز (over-size) یا لباس های سایز بزرگ می خرند. که این خیلی اشتباهه. با پوشیدن لباس های بزرگ، نحیف و کوچیک دیده می شید.

چنتا نکته رو اگه رعایت کنی، استایلت 90% بهبود پیدا می کنه.

سر‌شونه. به محل دوخت لباس در نقطه تلاقی آستین و تن دقت کن. در حالت پوشیده و ثابت، اون خط دوخت در زاویه 30 الی 60 درجه بیافته. (سایزش برات کوچیکه < 30 الی 60 درجه < برات بزرگه)

آستین. در لباس های آستین کوتاه حتما به دور بازوی لباس نگاه کن. تو حالت معمول ایستادن، دور بازوی آستین لباس نباید بیش از نصف حجم بازوت جا داشته باشه.

شلوار و جین. اصلا کاملا دور جین های چسبون و تنگ رو خط بکش. دلیلشم واضحه.

اکسسوری. حتما حتما از آویزون کردن یا پوشیدن اکسسوری های بزرگ (مثلا ساعت یا زنجیر بزرگ) خودداری کن.

فعلا رعایت کردن همین چنتا نکته، می تونه خیلی رو استایلت تاثیر بذاره.

2. یه آیتم پوشیدنی که بزرگ‌تر نشونت میده اضافه کن

معمولا بیشتر لباس هایی که روی بقیه لباس ها میپوشن (مثل هودی، پلیور، سوویشرت، انواع ژاکت مردانه، کت یا …) لباس هایی هستن که حجم اضافه می کنن و مردونه‌تر نشونت میدن. پس حتما از این نوع لباسا استفاده کن. فقط دقت کن که اونا هم باید فیت باشن. اینجا هم تنهات نگذاشتیم و راهنمای خرید های مختلف رو ایجاد کردیم تا بدونید چجوری لباس فیت رو موقع خرید پیدا کنید. همینطور توی قوانین لایه ای لباس پوشیدن مردان هم گفتیم که باید سعی کنین، لباس لایه بیرون تون رنگ روشن داشته باشه تا عضلانی تر دیده بشین.

3. از لایه ها بدون شک استفاده کن

با هر لایه لباس که به استایل مردانه اضافه می کنی، مقداری حجم می گیری. پس برای این که پر‌تر دیده شی، لازمه از لایه های زیادی استفاده کین. فقط یک نکته رو در نظر داشته باش. نمی شه چنتا سوویشرت رو روی هم پوشید. نحوه درست لایه ای پوشیدن، پوشیدن از سبک به سنگین (نازک به کلفت) هست.

بیشتر بدانید: بهبود اعتماد به نفس چهره

اگه شما هم لاغر هستید و روش دیگه ای استفاده می کنید تا شیک پوش شدن رو امتحان کنین و جواب داده، حتما تو دیدگاه بنویسید تا ما هم تو پستمون اضافه کنیمش تا به نکات لباس پوشیدن لاغر ها اضافه اش کنیم.